Javascript սկրիպտային լեզվի հիմունքները



HTML,CSS, Javascript դասընթացի համար

Javascript-ը սքրիփթային լեզու է

բոլոր ժամանակակից բրաուզերներն ունեն javascript-ի ինտերպրետատոր

Ինչի՞ համար է օգտագործվում ջավասքրիփթը

HTML-ի հետ մանիպուլյացիաներ անելու համար

css փոխելու համար

իրադարձություններին արձագանքելու համար

պատկերները փոխելու համար

ներմուծվող արժեքները վալիդացնելու համար

․․․

Օրինակներ կարող եք տեսնել այստեղ
http://w3schools.com/js/js_intro.asp

javascript-ը վեբ փասթաթղթի մեջ ներառելու համար կա երկու տարբերակ

Տարբերակ 1

Օգտագործելով script հտմլ թեգը և գրելով ջավասքրիփթ կոդը ներսում

							

							

						

Տարբերակ 2

Գրելով կոդը մեկ այլ ֆայլի մեջ և այն միացնելով script հտմլ թեգի src ատրիբուտի միջոցով

							
							
							
						
Մեր առաջին ծրագիրը

alert("Բարև Աշխարհ");

Երկու ֆունկցիա , որոնք հաճախակի պիտի օգտագործենք


alert("Բարև Աշխարհ");
				

document.write("

Իմ առաջին պարագրաֆը

");

Լեզվի շարահյուսությունը

կետ-ստորակետ ;

Ծրագրային կոդի յուրաքանչյուր արտահայտություն պիտի ավարտվի
կետ-ստորակետով

			
alert("ուշադրություն !!!");
document.write("մեկ այլ արտահայտություն");
alert("մի հատ էլ  ․․․");
			
		

Քեյս-սենսիթիվություն

Ջավասքրիփթը քեյս-սենսիթիվ է

այսինքն հետևյալ երկու արտահայտությունները համարժեք չեն։
			
var variable;
var Variable;
			
		

Բացատներ

Բացատները ոչ մի բանի չեն խանգարում

այսինքն հետևյալ երկու արտահայտությունները համարժեք են։
			
var variable=5;
var variable = 5;
			
		

Տողադարձ

Ծրագրային կոդի տողադարձը արվում է բեքսլեշով

			
document.write("Hello \
World!");			
			
		

Բլոկներ

Ծրագրային կոդի բլոկների համար օգտագործվում են ձևավոր փակագծեր { }

			
if(a==b)
{
	հրաման 1;
	հրաման 2;
}
else
{
	հրաման 3;
	հրաման 4;
}
			
		

Կոդի բլոկներ ասելով հասկանում ենք ֆունկցիաների, կրկնությունների,պայմանական օպերատորների կոդի բլոկները և այլն ․․․

Մեկնաբանություններ

Մեկնաբանությունները լինում են միատող և բազմատող

			
var a = 5; //մեկնաբանություն արտահայտությունից հետո


//միատող մեկնաբանություն

/*
բազմատող բազմատող
բազմատող բազմատող
մեկնաբանություն
*/
			
		

մեկնաբանված ծրագրային կոդը և տեքստերը ինտերպրետատորը ի կատարման չի ընդունում

Փոփոխականներ և տվյալների տիպեր

Հայտարարում և վերագրում

		
var a; //հայտարարում
var b; //հայտարարում
a = 25; //վերագրում
b = 10; //վերագրում
var sum = a + b; //հայտարարում և վերագրում
var a; // վերահայտարարում

var h1 = "Ջիմ";
var h2 = "Մորիսսոն";
var h;
h = h1 + " " + h2;


//նաև կարող ենք հայտարարել մի քանի փոփոխական մեկ տողով
var a=45, b=21, c="Ֆրեդի Մերկուրի";
		
		

Դինամիկ տիպավորում

Ջավասքրիփթը դինամիկ տիպավորվող լեզու է։

Տվյալների տիպեր

Ջավասքրիփթում սահմանված են հետևյալ տվյալների տիպերը

String

Number

Boolean

Array

Object

Null

Undefined

String

			
var str1 = "Տողային արժեք"; //վերագրում կրկնակի չակերտներով
var str1 = 'Տողային արժեք'; //վերագրում սովորական չակերտներով
var str2 = "Տողային արժեք 'չակերտների մեջ' "; //չակերտները տողի մեջ
var str2 = 'Տողային արժեք "չակերտների մեջ" '; //չակերտները տողի մեջ
			
		

Բոլոր այս գրելաձևերը թույլատրված են

Number

			
var num1 = 5 ; 	 //ամբողջ թիվ
var num2 = 5.25; //կոտորակային թիվ
var num3 = 3e8   //գիտական նոտացիա
var num3 = 5е-4  //գիտական նոտացիա
var str1 = "25"  //ուշադրություն !!! , սա արդեն թիվ չի
			
		

Բոլոր այս գրելաձևերը թույլատրված են

Boolean

			
var tr = true ; 	 //ճշմարիտ
var fl = false; 	 //կեղծ
			
		

Array

Մասիվի հայտարարում և արժեքների վերագրում

			
//տարբերակ 1
var weekDays=new Array();
weekDays[0]="Երկուշաբթի";
weekDays[1]="Երեքշաբթի";
weekDays[2]="Չորեքշաբթի";
weekDays[3]="Հինգշաբթի";

//տարբերակ 2
var weekDays = new Array('Երկուշաբթի','Երեքշաբթի','Չորեքշաբթի'); 

//տարբերակ 3
var weekDays=['Երկուշաբթի','Երեքշաբթի','Չորեքշաբթի'];
			
		

Բոլոր այս գրելաձևերը թույլատրված են

Object

			
// օբյեկտի հատկություններին տալիս ենք արժեքներ
var dasntac = {
		title:"HTML և CSS",
		kurs:"Առաջին",
		id:55
	      };


/* այս երկու եղանակներով կարող ենք ստանալ
 օբյեկտի հատկության արժեքը և վերագրել դրանք а փոփոխականին
*/
a = dasntac.title;
a = dasntac['title'];

//այստեղ արդեն փոխում ենք օբյեկտի հատկությունը
dasntac.title = "Ջավասքրիփթ";
			
		

Undefined և Null

			
var a; 		//а փոփոխականի տիպը Undefined է
var b=null;  	//b փոփոխականի տիպը Null է
			
		

Փոփոխական = Օբյեկտ

Ջավասքրիփթում բոլոր փոփոխականները օբյեկտներ են

			
//փոփոխականները կարելի է հայտարարել նաև որպես օբյեկտներ				
var anun = new String; 
var qanak = new Number;
var arkayutun = new Boolean;
			

		

typeof()

փոփոխականի տիպը կարելի է իմանալ typeof() ֆունկցիայի միջոցով

			
var a = "25";
var b = 100;
var c = a + b;
var tip = typeof(c);
alert(tip);
			
		

Javascript-ի օպերատորները

Հանրահաշվական օպերատորներ

Օպերատոր Բացատր․ Օրինակ x-ը y-ը
+ Գումարում x=y+2 7 5
- Հանում x=y-2 3 5
* Բազմապատկում x=y*2 10 5
/ Բաժանում x=y/2 2.5 5
% Բաժանման մնացորդ x=y%2 1 5
++ Ինկրիմենտ x=++y 6 6
x=y++ 5 6
-- Դեկրիմենտ x=--y 4 4
x=y-- 5 4

* x և y արժեքները հաշվարկված են y=5 արժեքի համար

++x և x++


var x = 15;
alert(x++); //արտածում է x-ի արժեքը, ապա այն ավելացնում է մեկով
alert(++x); //х-ի արժեքը ավելացնում է մեկով, ապա արտածում է այն
		

//փորձիր արտածել x,y,z փոփոխականների արժեքները և հասկանալ թե ինչ կատարվեց
var x = 20;
var y = ++x; 

var x = 20;
var z = x++;
		

Վերագրման օպերատորներ

Օպերատոր Օրինակ Նույնն է Արժեք
= x=y   x=5
+= x+=y x=x+y x=15
-= x-=y x=x-y x=5
*= x*=y x=x*y x=50
/= x/=y x=x/y x=2
%= x%=y x=x%y x=0


* օրինակներում x=10 և y=5

Համեմատության օպերատորներ

  • ==
  • !=
  • >
  • <
  • >=
  • <=

Խիստ համեմատություն

=== խիստ հավասարություն
(հավասար է արժեքը և նույնն է տիպը)

!== խիստ անհավասարություն
(հավասար չէ արժեքը կամ տիպը այլ է)

(a == b)  //վերադարձնում է true կամ false հիմնվելով արժեքների վրա

(a === b) //վերադարձնում է true կամ false հիմնվելով արժեքների և տվյալների տիպի վրա

Տրամաբանական օպերատորներ

&& (և)


(a>4 && a<=15)

|| (կամ)


(a==5 || a==8)

! (ոչ)


(!(a==b))

Նյութեր